Vyhledávání na stránkách




» domů » občan » Aktuality

Cesty do místa trvalého bydliště pro nový řidičský průkaz jsou minulostí


TISK ČLÁNKU POSLAT EMAILEM

Cesty do místa trvalého bydliště pro nový řidičský průkaz jsou minulostí

· Nový řidičský průkaz a paměťovou kartu do tachografu získáte nově na kterémkoliv úřadě obce s rozšířenou působností

· Při změně bydliště se řidičský průkaz už nemění

· K žádosti už nepotřebujete papírovou fotografii

 

Pokud jsme si něco přáli ve vztahu k řidičskému průkazu, tak mít možnost vyřídit si ho na libovolném úřadě obce s rozšířenou působností. Od 1. července 2018 se toto přání stává skutečností. Nadále platí, že výměna dokladu, jemuž končí platnost, je zdarma a nově nemusíte pro řidičák chodit už ani s fotkou. Řekneme si ale i o dalších novinkách, které nový způsob vydávání řidičských průkazů přináší.

Pokud žijete v Praze, ale trvalé bydliště máte v Kadani nebo Klášterci nad Ohří, nezbylo vám než si vzít den volna a vydat se na úřad. Polovinu dne jste strávili cestou, narychlo zajišťovali svou průkazovou fotografii a následně přišlo na řadu samotné vyřizování dokladu na úřadě. Nyní už se to dá zvládnout mnohem lépe a jednodušeji. Od 1. července totiž nabude účinnosti zákon č. 199/2017 Sb. a prováděcí vyhláška č. 456/2017 Sb., díky nimž lze vyřídit některé záležitosti spojené s řidičáky na nejbližším úřadě obce s rozšířenou působností nebo na takovém, který vám svou lokalitou nejvíce vyhovuje, celkově tedy na jednom z 206 míst v ČR. V novém systému bude platit zásada: kde si o vydání či změnu v dokladu zažádám, tam si průkaz také vyzvednu.

Téměř vše vyřídíte na jednom místě

 

Nově si tak můžete na nejbližším úřadě vyřídit vydání nového řidičského průkazu po úspěšné zkoušce v autoškole, a to i v případě dalších rozšíření, dále také výměnu starého nebo neplatného průkazu za nový, případně vydání karty řidiče do digitálního tachografu. Stejně tak vám zde pomůžou při změně údajů (nejčastěji změna příjmení), ztrátě, poškození, zničení, odcizení či reklamaci dokladu. I občané jiných států mohou nově žádat na nejbližším úřadě obce s rozšířenou působností o výměnu průkazu, který vydal jiný stát, za český, 
a to i v případě jeho ztráty, poškození, zničení nebo odcizení.

 

Také si na zvoleném úřadě můžete požádat o výpis z evidenční karty řidiče nebo bodového hodnocení (udělené body za provedené přestupky) či vyřídit záležitosti spojené s profesní způsobilostí řidiče. Seznam všech úřadů obcí s rozšířenou působností naleznete zde: www.mdcr.cz/orp.

Výjimky, kdy musíte na úřad v místě trvalého bydliště

Existují situace, kdy je přesto nezbytné dojet na úřad obce s rozšířenou působností v místě vašeho trvalého bydliště. Mezi ně patří např. odnětí nebo vrácení řidičského oprávnění, omezení oprávnění atd.

Na úřad s fotkou už jen při vyřízení mezinárodního řidičského průkazu

Dosud bylo nutné na úřad přijít s papírovou fotografií, kterou pracovník na přepážce umístil na žádost. Podle nové úpravy už se na úřad s fotografií nebude muset. Systém sám vyhledá, zda již nemáte fotografii v jiné databázi (např. z občanského průkazu nebo cestovního pasu), a pokud bude vaše podoba stále aktuální, použije ji a fotit se vůbec nebudete. V případě, že jste změnili vizáž a vaše podoba se na první pohled neshoduje s fotografií v existujících databázích, vyfotí vás úředník přímo při vyřizování žádosti. Odpadá tedy nutnost pořídit si průkazové fotografie. Nově se také na každý doklad bude prostřednictvím podpisového tabletu pořizovat digitalizovaný podpis žadatele.

Jediný případ, kdy s sebou ještě na úřad ponesete papírovou fotografii, je vydání mezinárodního řidičského průkazu (ten má formát malé knížky, který prozatím tisk digitální fotografie neumožňuje).

Změna trvalého bydliště nemá na řidičský průkaz vliv

Pokud jste změnili trvalé bydliště, platila povinnost tuto změnu hlásit na úřadě. Ten vám vydal nový řidičský průkaz. Nyní je tato povinnost již minulostí. Od července se budou vydávat řidičské průkazy, které údaj o místě trvalého bydliště neobsahují. To se vztahuje i na majitele dříve vydaných, ale stále platných řidičských průkazů.

Správní poplatky

Změna legislativy přinesla také úpravu výše správních poplatků. Za výměnu řidičského průkazu za nový v případě, že končí doba jeho platnosti, stále nebudete platit nic a dostanete ho zdarma. Při vydání nového průkazu zaplatíte z původních 50 Kč nově 200 Kč. Navýšení správního poplatku je kompenzováno tím, že si již nemusíte pořizovat průkazovou fotografii. Také se navýšil poplatek za zrychlené vydání průkazu do pěti pracovních dnů z 500 Kč na 700 Kč. Částka za vystavení mezinárodního řidičského průkazu zůstává 50 Kč, za vydání paměťové karty do digitálního tachografu zaplatíte nadále 700 Kč.

Před 1. 7. 2018

Po 1. 7. 2018

Výměna řidičského průkazu při uplynutí 
jeho platnosti

zdarma

zdarma

Vydání nového řidičského průkazu

50 Kč

200 Kč

Vydání řidičského průkazu v kratší lhůtě
(do 5 pracovních dnů)

500 Kč

700 Kč

Mezinárodní řidičský průkaz

50 Kč

50 Kč

Vydání karty do digitálního tachografu

700 Kč

700 Kč

 

 

 

Úřední hodiny pro registr řidičů v Kadani:

Po 08:00-11.30 a 12.30-17.00

Út 08:00-11:00 – pouze objednávky přes webové stránky

St 08:00-11.30 a 12.30-17.00

Čt 08:00-11:00 – pouze objednávky přes webové stránky

Pá - zavřeno

 


 [MF1]Jedna z lokalit označené jako YYY nebo ZZZ, musí reprezentovat obecní úřad, který článek vydává. Lze také jednu z lokalit YYY nebo ZZZ z textu odstranit. Místo XXX musí být dostatečně daleko, aby bylo jednoznačné, že dotyčný žadatel musí jet opravdu daleko.

 

Příklad:

Pokud žijete v Praze, ale trvalé bydliště máte v Ostravě nebo Mikulově, nezbylo Vám, než si vzít den volna a vydat se na úřad. Polovinu dne jste strávili cestou, narychlo zajišťovali svou průkazovou fotografii, a následně přišlo na řadu samotné vyřizování dokladu na úřadě [MF1].

 

Tento text lze použít jako citaci pro vedoucího pracovníka ORP, starostu, primátora apod.

 

Příklad:

„Pokud žijete v Mikulově, ale trvalé bydliště máte v Ostravě nebo Praze, nezbylo Vám, než si vzít den volna a vydat se na úřad. Polovinu dne jste strávili cestou, narychlo zajišťovali svou průkazovou fotografii, a následně přišlo na řadu samotné vyřizování dokladu na úřadě [MF1],“ říká Jan Novák, starosta města Mikulov.

 




Počet přiložených dokumentů: 0






Úřední nformace

Úřední deska

Odbor dopravy - Veřejná vyhláška - Opatření obecné povahy - Stanovení přechodné úpravy provozu


publikováno: 14.11. 2018
staženo: 30.11 2018

OOP - Stanovení přechodné úpravy provozu (SŽDC, Hradec)
» číst více

Úřední deska

Odbor živnostenský úřad - výzva k převzetí písemnosti


publikováno: 14.11. 2018
staženo: 30.11 2018

Výzva k převzetí písemnosti - Stinčík Jan
» číst více

Úřední deska

Odbor dopravy - Veřejná vyhláška - Oznámení o návrhu opatření obecné povahy


publikováno: 14.11. 2018
staženo: 30.11 2018

Oznámení o návrhu opatření obecné povahy - stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích - na  silnici č. III/22310 v ul. Hlavní v Perštejně
» číst více

Úřední deska

Dražbyprost s.r.o. - dražební vyhláška


publikováno: 14.11. 2018
staženo: 13.12 2018

DV - bytová jednotka č. 1273/23, 12.12.2018
» číst více

Úřední deska

EÚ Přerov - Usnesení - Dražební vyhláška


publikováno: 14.11. 2018
staženo: 10.01 2019

DV - Čejkovská Martina, 9.1.2019
» číst více

Úřední deska

EÚ Přerov - Usnesení - Dražební vyhláška


publikováno: 14.11. 2018
staženo: 17.12 2018

DV - Dolanský Miroslav, 14.12.2018
» číst více
» celá úřední deska